onsdag 9 november 2016

SNÖSKOTTNING

Snön har vräkt ned sedan igår och den xc bana jag skottade fram igår syntes inte mycket av idag. Det var bara att inse faktum att det skulle inte bli något utomhus cyklandes idag. Så efter att jag skottat runt huset och backen här hemma så satte jag mig på trainern och körde ett combipass. Det gick fruktansvärt tungt hela vägen och på alla intervaller. Men väldigt skönt när det var över.

Efter lunch var det dax att skotta en andra gång runt huset och backen medans Simon åkte pulka. Även på kvällen så skottades backen men då fick Irma motionera med skyffeln medans jag skottade halva xc banan igen. Riktigt jobbigt då det var ca 40 cm tung tösnö. Men skam den som ger sig liksom.

Nu på kvällen är man öm i armar och rygg efter all skottning. Snö fallet har lugnat sig något så imorgon kväll kanske man kan byta ut trainerpasset mot lite kvälls xc. Men måste skotta banan en liten bit till för att få ihop en förkortad slinga.
Får se om jag orkar ut en sväng till ikväll med pannlampan...