måndag 26 december 2011

ANNANDAGRACE OCH KALKON


En helt ok annandag blev det idag. Upp i vanlig tid kl 5:00 då Simon är klarvaken den tiden och Irma måste få sova lite efter div amningar, vyssningar och blöjbyten. Morgonen går ändå fort när det ska ätas frukostar, lasta cyklar och få med sig barnvagn, kläder, fika, mm.
Men kvart över 9 på morgonen hämta vi upp barnvakten Thea och sen ut till lundabadet för annandagsracet på mtb.
Efter några varv uppvärmning på en skojig, kurvig bana så var det dax för start. Jag tog det lite easy i starten medans några andra inte gjorde det och det blev värsta startvurpan på flera år på träningsracen. Jag klara mig undan med en hårsmån. Det gick ändå bra och alla kunde fortsätta efter att alla stannat för att kolla upp den blåslagna cyklisten. Racet fortsatte och jag tog täten och körde på i ett högt men kontrollerat tempo. Jag var inte stressad eller hotad alls denna dag så jag kunde köra väldigt avslappnat och hade bra flyt. Medelpulsen blev 161 (87%) och maxpulsen 194 (94%). 
Blev bra träning både i fart och teknik.
Efter lite fika blev det hemgång för tvätta cyklar och leka med barnen. Jag blev dock rätt slut efter racet kände jag på eftermiddagen så det blev en plåga att leka med Iza på rummet då jag somna hela tiden.
På kvällen var vi bjudna till mormor och morfar på kalkonmiddag. Det var mycket mumsigt!!!
Sen hem igen för läggning, bloggning och sova. Imorrn jobb!!!
DAGENS RESULTAT
Annandagsracet kördes i solsken, 7 plusgrader o nästan torr bana
Resultaten/ flest varv på 45 min:

1 Gunnar T 14 varv 45.35
2 Stefan L 13 varv 46.15
3 Johan N 13 varv 46.45
4 Robban J 12 varv 46.00
5 Irma G 11 varv 46.20
6 Tomas E 11 varv 46.55

Imponerade(?)åskådare Nicke o Jonka Thea Izabelle o Simon