lördag 3 december 2011

LOMMARCROSSEN


Published with Blogger-droid v2.0.1
Idag körde vi i ckn den sista deltävlingen i ckn-serie crossen. Det blev det mest frusna racet av de 8 st race vi kört denna höst. Det var någon minus grad och den blöta leran var nu stenhård, alltså en snabb men lite stötig bana. För min del så har jag lite hosta kvar av den krasslighet jag haft den senaste tiden men jag känner mig pigg i ben och knopp så jag gick på för fullt idag.
 Dock tog jag det lite lugnt i starten för att se lite vilket tempo som skulle bli. Men Johan var het och han hade lagt in en lång springbacke mitt i banvarvet och där fick han en liten lucka redan på första varvet. Jag blev lite orolig och tryckte på hårt och gick ifatt. På andra varvet fick Johan ett kedjehopp och lite stop så då körde jag hårt ett tag och fick en bekväm lucka. Den luckan kunde jag bevaka och körde kontrollerat och i lagom fart resten av loppet och in i mål var jag ca 30 sek före Johan.
Pulsvärderna idag var 165 i medelpuls (89%), 176 i maxpuls (95%).

RESULTAT
Flest varv på 30 min
1a Gunnar T...32:34 min
2a Johan N...33:04 min
3a Anders S...
4a Stefan L...
5a Robert J...
6a John L...