lördag 17 december 2011

OPTIMISTISKT RACE

Optimistisk och laddad körde jag på hårt i början. Tog starten men blev ganska snabbt omkörd i första stigningen. Tyckte ändå jag hade bra flyt. Höll farten nästan ända till slutet då jag trodde jag bara låg 200 meter efter min rekordtid. Men jag tittade på fel tider och när jag insåg att jag var långt efter rekordtiden och bara 200 meter före 45 min tiden fick jag en liten psykdipp. Men då var det inte långt kvar på racet så jag bet ihop och fick en bättre tid än sist iallafall 44:41 min. "Bara" 4 min långsammare än rekordtiden, förstår inte hur jag kunde cykla så snabbt då. Rekordtiden är dock satt mitt i tävlingssäsong, strax innan SM. Nu blir det in i värmen för lite lunch, lördagsfika och julens första aladinchoklad låda. Efter middagen hade jag sådan godisångest och kände mig uppsvullen så det blir inget mer godis förrän på julafton nu. Därmedbasta!!!