lördag 17 december 2011

INNAN START UPPVÄRMNING

Det är tre startande idag upp till alpe d huez. Det är recordhållaren GT och förra helgens vinnare GT samt dagens utmanare GT. Vädret utanför cyberspace är förfärligt med 0-gradig temp och spöregn, en dag som inte kommer bli ljus ...om... man inte tillbringar den i annat land eller på låtsas. Jag väljer av ekonomiska skäl det sistnämnda och gör något stort av det lilla.
Känns innan start på uppvärmingen som att förra helgens segrare ska jag kunna utmana men någon rekordtid blir svår att slå. Men jag kommer försöka gå med täten så långt jag orkar, känner jag att jag är nära spränggränsen får jag tagga ned någon växel och försöka bibehålla 45 min fart uppför. Nu 5 min till start... Dax att ta av lite överdrags kläder. Vädret ser däremot strålande ut uppför alpe d hues...solen skiner och det är nog närmare 20grader vid start:-)