lördag 9 mars 2013

ÄSCH DÅ.....


Strålande väder idag igen och återigen anordna jag ett mtb xc tt hemma hos mig. Solen som fått lysa några dagar har istortsett rensat banan från snö och is samtidigt som de kalla nätterna gjort banan stenhård och snabb.
På dagens race var vi 5 st mtbare. När starten gick så var Ville Olsson iväg snabbast följd av Micke Flockhart och mig. Per Kumlin och jag hade tävling in I första kurvan och det racet vann jag med vassaste armbågarna;-). Ville hade bra fart I 2 varv innan han börja krokna. Jag hade under tiden avancerat till andra plats. Inför varv 4 släppte Ville om mig och Micke och jag tog täten och höjde tempot och fick en skaplig lucka till Micke som växte lite I 2 varv till. Sen börja jag känna av det höga tempot jag satt upp och mäckta inte med att hålla varvtiderna. Micke började knapra in meter efter meter och när det gått 30 min var han ikapp I långbacken och han gick om direkt. Jag hade syra upp till örsnibbarna och på de tekniska partierna jag kört riktigt snabbt på så börja jag vingla när jag var så trött. Tappa ganska många sekunder I 2 varv men sen hämta jag mig lite och fick upp farten mot slutet. Micke vann på 45 min. Jag var 30 sekunder efter och Ville var 3:27 min efter Micke, Per Kumlin hade det lite tungt och var 2 varv efter. Stackars Stefan Larsson vurpa rejält på första varvet med stora skrapsår som minne efter racet och gjorde en DNF.

Riktigt skoj idag men lite, lite, lite besviken att jag inte lyckades hålla Micke efter mig för engångs skull. Bara att kämpa vidare:-D
Imorgon blir det skidlopp 32 km på Nordrona om jag känner mig bra. Var rejält torr I halsen imorse och lite snorig och det blev ju rejäl hårdkörning idag så får se vad kroppen säger imorgon, är jag inte sämre än idag så kör jag.
Published with Blogger-droid v2.0.10