lördag 2 mars 2013

MOUNTAINBIKE XC TT HOS GT

Gunnar in action då han jagar Ville. Nya teamkläderna invigdes idag :.)

Denna råkalla lördag var vi 7 startande på XC TT:et hemma hos mig. Det var jag, Stefan Larsson, Per Kumlin, Carlos Silva, Johan Carlström, Johan Norin och Ville Olsson.
Banan var till 90% helt snö och isfri men några små partier var fulla av is och där fick man sätta balansen på prov. Då det var några minus grader var banan stenhård och hypersnabb.
När starten gick var Ville snabbast iväg med Per som 2:a och jag var iväg som 3.e man. Ville ryckte åt sig en rejäl ledning första varvet då jag hamna bakom Per. Men i slutet på första varvet kunde jag smita förbi och jakten på mr Ville var igång. Denna dag var benen grymma och jag kunde stå upp och bomba uppför långa stigningen. Det har jag inte mäktat med de tidigare racen. Flytet fanns där oxå så det tog bara något varv så var jag ikapp Ville och gjorde en blockpass där det fanns fler spår att välja. Ville hängde med något varv innan han släppte. Ville har varit sjuk i veckan och vågade inte pressa ur kroppen för hårt och det förstår jag.    
När Ville släppte så blev det lite ensamt och jag kunde köra på i hyggligt tempo hela racet igenom. Mina varvtider idag var helt ok. Snabbaste tiden var 3:27 min och sämsta tiden 4:08 min så snittet hamna vid 2:45 min de 12 varven vi körde. Hur skoj som helst på den utmanande banan dock väldigt kallt före och efter racet. 
Tack alla som kommer och ger mig och varandra sparring i skogen :.))

Irma plåta lite BILDER HÄR PÅ SKYDRIVE.