tisdag 12 mars 2013

GLAD AV VILJA


Så här glad ser man ut när man har kört på mer vilja än flyt uppför col du tourmalet. Körde 4or idag och spanar man in pulskurvan ser det bra ut. Men kollar man wattkurvan ser man att viljan var större än styrkan. Inte så jämn wattkurva utan jag gick på för hårt I starten av intervallerna och fick snabbt sota för det och fick kämpa mig kvar så jag inte rasa för mycket. Och så I slutet av intervallen hjälpte viljan mig att avsluta lite värdigt och det blev en liten höjning.

Summasumarum så hjälpte viljan mig att sätta näst bästa tid på passet trots lite svajig form. Har ju sådan fruktansvärd träningsvärk I benen och ljumskarna sedan söndagens skidtävling men det är andra muskler man jobbar I på cyklingen så jag kände inte av träningsvärken när jag cyklade. Men när jag klev av fanns den där fortfarande :-D
Published with Blogger-droid v2.0.10