söndag 31 mars 2013

BAKOM MIN RYGG ;.))

Bakom GTs Rygg ;.)

Mountainbike XC TT var på programmet idag. Solen sken och nästintill klarblå himmel. Nattens kyla gjorde skugg partierna frusna och snabba medan där solen kom åt så blev det slipprigt och lite lerigt. Banan hade förlängts med en backe så det blev många höjdmeter på de 45 minutrarna vi race idag - ungefär 350 höjdmetrar och vi var 7 st startande denna gång.
När starten gick så räkna jag med att en hungrig Micke Flockhart skulle ta starten men när jag var först uppe i backen så tänkte jag att nu går jag ut stenhårt. Jag körde som för bästa varvtid och det blev ganska snabbt tyst bakom min rygg. Jag höll det tempot i ca 2 varv och var strax under 4 min per varv, hade då en skaplig lucka men jag körde på mer än rött så jag var rejält trött efter den utgångsfarten men då jag var så pass ensam och av det fick man lite extra krafter också behövde jag inte stressa så jag körde på i en skaplig och stabila fart med tider på mellan 4:05 och 4:10 min per varv. Jag hade bra flyt och riktig  bra driv i körningen. Körde på 88% med 161 i medelpuls och maxa på 92 % 169 maxpuls. Lite sliten efter gårdagen men det var ju alla andra oxå men jättekul tyckte jag förstås att racet var :.)) Sååå jag vann hemma racet ca 2 min före Micke F, 3a Jesper A, 4a Tommy O, 5a Stefan L, 6a John L, 7a Thomas E.

Stefan Larsson

Tommy Olsson

John Larsson

Micke Flockhart

Framför GT 


Thomas Ekmark

Jesper Andersson