torsdag 11 juni 2015

SKOLAVSLUTNING & TÄBY KM

Iza på skolavslutningen idag :-)
Efter jobbet och cyklingen hem för lite gröt middag så drog jag till Sollentuna/Vaxmora för att köra en deltävling i Täbys XC KM serie. Det var som väntat en rätt teknisk bana eftersom Ville var inblandad i banan. Men jag var inställd på det och jag tycker banan var rätt skoj. Lite småklurigheter men inget jättesvårt. De hade pilat och bandat banan kanonbra så även fast det gick lite på berghällar så var det inget problem att hitta. Däremot var det rätt mycket gräs och blåbärsris så lite svårt att pricka exakt rätt spår då man inte kört där förut. Men jag hade rätt bra flyt på banan. Då det var så tekniskt och relativt långsam banan så pös jag ut lite luft ur däcken för att få maximalt flyt. När starten gick så tog Per Kumlin starten och jag var 2:a iväg. I Första backen uppför gick jag om och fick Ville på hjulet. Kände att Ville inte fick ta ut sig för att hänga med mig så när jag halka till på en berghäll så släppte jag om Ville och han fick lucka direkt. Jag var ca 10 sekunder efter vid första varvningen. Jag kämpade på och vid andra varvningen var jag 30 sekunder efter. När jag varva tredje gången var jag ca 40 sekunder efter. Men precis efter varvningen gick man ut på en liten åker och det var där det gick lite fortare. I kurvan in i skogen var det lite vasst singel. Jag fick genomslag där redan på varv 2. När jag varvade till 3e varvet lyckades jag träffa samma sten igen och så var det platt bakdäck. Slut på den dagen!!!
Är rätt nöjd med körningen ändå. När jag kom hem och kolla däcket så var det en rejäl reva i däcket.
Nu får jag ladda om till Västerås på Lördag.