lördag 27 juni 2015

KVISTHAMRA BIKEPARK XC TT II



Idag var det andra hemma rejset av tre på Kvisthamra bikeparks elite bana. Första rejset gick ju förra söndagen och idag så körde vi det andra rejset. Det tredje rejset blir nästa lördag.

Dagen till ära så var vi 6 st startande. 4 herrar och 2 damer.
Efter mastervarvet så var det start. 5*3,5 km. Samma sträcka som sist. Något slipprigare på några ställen då det regnat en del i veckan men inte så man blev direkt smutsig.

Jag blev lite tvingad att ta starten då ingen riktigt ville gå upp i täten. Så jag dunka på allt jag hade uppför serpentinerna i slalombacken. Jack Kock, Mikael Kippilä, och Stefan Larsson haka på. Stefan släppte först. Micke var med en stund innan han släppte men Jack satt på mitt hjul hela första varvet. Men in på andra varvet i "champ climb" fick jag några meter som sedan växte. Varv 3, 4 och 5 var jag ensam och kriga mot mina tider från förra helgen. 
Jag vann dagens rejs men blev slagen med ca 30 sekunder av mig själv jämfört med förra veckan. Men det var lite torrare då, om jag ska bortförklara något. För flytet och trycket i benen var det inget fel på även fast man alltid vill att det ska gå lite snabbare.
Resultatet blev på 5*3,5 km
1:a GT...1:03:43 tim (varvtider: 12:18, 12:29, 12:51, 12:53, 13:03 min. Förra rejset körde jag på totaltiden:1:03:13 tim)

2:a Jack K...1:06:51 tim
3:a Mikael K...1:10:35 tim
4:a Stefan L...1:12:50 tim
Dam 4*3,5 km
1:a Irma G...4 varv. ej tid!
2:a Rebecca L...4 varv. ej tid!

Nästa lördag så kör vi samma rejs en tredje och sista gång innan SM. Kl 10:00 och samma stracka gäller: 5*3,5 km. Bara komma och köra och få en riktig bra genomkörare innan SM!!!

Imorrn Söndag blir det asfaltcyklingdistans. Planen är att ta en fika i Simpnäs strax efter 10:00 då de öppnar. Jag passerar Norrtälje/Norrköp vid 8:00 om någon mer vill haka på :-)