söndag 21 juni 2015

för SM KVISTHAMRA XCO


Idag körde vi i CKN den första av våran egen för - SM cup. Det är tre rejs på en förlängd och lite tuffare bana på Kvisthamra Bikepark i Norrtälje.
Dagen till ära var det oxå SM väder med sol, torrt, dammigt och varmt.
Dagens resultat 5*3,1 km blev:
1:a Mikael Flockhart...1:02:02 Tim
2:a Gunnar Töjren...1:03:13 Tim
3:a Stefan Larsson...1:13:00 tim
DNF Christofer Åberg
DNF Irma Grape

AthleteTime
1Mikael Flockhart12:0717.5km/h
2Gunnar Töjren12:1317.4km/h
Bästa varvtiderna idag på banan ovan!


Inte för att det är populärt att man skryter om något man själv har varit med om och gjort!!!..... men banan vi har i Norrtälje/Kvisthamra är kanon!!! och i helt suveränt skick!!! Näst intill perfekt designad med mycket kupering, serpentiner, rockgardens, stocktrappa, stock drop, stenhinder, doseringar, hopp...mm... Banan var oxå ny trimmad så inget gräs eller sly som skymde sikten. Pilad och delvis bandad. Torrt, fint och snabbt före. Riktig kontinental MTB XCO !!!
Och riktig super kul XCO!!!
Men jobbig bana är det, och visst kan man fixa till lite bättre här och där fortfarande ...
Nu nog med skryt och skrän om banan!!!

Får passa på att TACKA alla som varit med och petat här och där på banan och sponsorer som skänkt material till banan så den blivit så grym!!!!


DAGENS REJS DÅ!!!
Det var ett litet startfält men ganska så vasst startfält. Vi körde 5 varv på den något förlängda kvisthamra banan som nu mätte ca 3,1 km.
Micke tog kommandot direkt och jag sikta på hålla hans hjul så länge jag kunde. Det gick skapligt i ett varv. Sen fick jag försöka gå ned lite i min fart så jag inte skulle spränga mig. Tappa lite på Micke på varv 2 och låg ca 30 sekunder efter. Men sen höll vi rätt jämt på varv 3 och 4. jag hade bra flyt och riktigt bra ben. Men på varv 5 så krokna jag lite så där tappa jag några sekunder till. Men att bara vara dryga minuten efter Micke på en timmes körning på en sådan tuff bana är jag riktigt, riktigt nöjd med.

Nästa lördag den 27 juni kl 10:00 kör vi för - SM II. Samma bana och samma sträcka.