torsdag 4 juni 2015

UPPLANDSCUP XC PÅ HEMMABANA


Foto: Matias Blomqvist. GT in action på dagens rejs.
Det var mycket att fixa även fast det var ett litet race. Jag och Christofer trimma hela bana idag på fm. Sen var jag på plats redan vid 17 tiden och snitsla samt så blev det lite extra fix då jag byggde ihop ett litet trä hopp vid varvningen. Ett enkelt hopp så alla fick träna lite hopp :-)

När starten gick så var jag lite dåligt uppvärmd då man hade hand om rejset. Så jag fick bita ihop i början på racet då tempot trissades upp. Men efter ett tag var det jag, Micke Kippilä och Johan Norin som var loss. På andra varvet i första stigningen gick jag om Micke och Johan och jag fick en liten lucka.
Johan tryckte på bra men precis i slutet på varv 2 gick jag om och ökade tempot något. Jag fick ganska snabbt en liten lucka som sedan växte till mål. 
Det blev ett bra rejs för mig och jag är nöjd med det :-)
Mina varvtider blev: 10:34, 10:50, 10:31, 11:14 min.
Resultat finns på www.ckn.nu

Får oxå passa på att tacka tidtagningen idag. Tack Lars Staf.