söndag 14 juni 2015

BLÖT MEN SNABB SÄTTRABYRUNDA

Idag var det strålande sommar vädret utbytt mot höstrusk!! Tunga moln, regn och +14 grader. På tränings schemat stod distans och trots vädret så var jag mer sugen på distans än alternativt köra trainer.
Blev Sättrabyrundan.
Det är min vanligaste vinter runda. Den är varierad och tar lite dryga 3 tim. Med dubbisar på så tar den tillochmed närmare 3:30 tim. Idag körde jag på crossen med slicks på och gynsamma vindar. Då var plötsligt rundan lite för kort och jag hoja runt på 2:38 tim. Rundan är 75 km och jag snitta idag 28 km/h med 118 i snittpuls. Riktigt skön cykling trots att jag var genomblöt efter 20 min. Hade med mig ett par hanskar som jag bytte halvägs då jag lätt får så kalla händer. Nu hoppas jag vädret klarnar lite på eftm så barnen och jag kan vara ute och leka lite:-)