torsdag 18 juni 2015

VÅRDSÄTRA SMACK XC SERIE

Dagen innan midsommarafton och vädret är mer höstlikt än sommarlikt. Tunga moln, regnskurar och ca +12 grader....burrr!!!!..... 
På kvällens rejs i Uppsala blev det benförlängare och underställs tröja på. 
Det var smack serien XC som kördes vid Vårdsätra, lite söder om Uppsala. Det var en ny bana för mig! Väldigt flack bana. Rätt mycket rötter och trix men när man fick upp flytet och farten lite så gick det att köra ganska fort på banan. Men det var mer långlopps möljande än XCO körning då det var så flackt, rak körning. 

Det tog tid att ta sig till Uppsala denna kväll då det var mycket trafik så vi var ganska så sena och hann inte köra banan innan racet. Så i början av racet låg jag ca 4-5 och hade svårt att hänga med täten. Jag hade grymt dåligt flyt i början och det var mer en kämpainsats att jag inte tappa mer än jag gjorde.
Det var först på 3:e varvet jag börja sätta linjerna och lära mig banan och då fick jag upp farten och flytet. Åkte ifatt täten och på varv 4 av 5 så var det bara Ville och jag i täten. Ville höll i takt pinnen och jag följde!!! Gick inte att köra om på banan då det var näst intill 100% singeltrack. Men Ville höll bra fart så jag hade inte kunnat köra om ändå. Den sista kilometern fick Ville några sekunders lucka på mig då jag började bli lite trött. Ville vann ca 10 sekunder före mig. Inget att orda om det!!! Ville var lite, lite starkare idag. Så det får jag vara nöjd med. 
Cykeln blev rejält skitig då det var ganska så slipprigt på sina ställen så tvätt imorrn :-)