lördag 8 november 2014

2 TIMMAR I SKOGEN


Skulle tränas idag. Mest för min vikts skull faktiskt som inte vill som jag vill..!!..ALLS...!!!!....

 Vädret var uruselt med någon plusgrad och dimmigt och riktigt råkallt. Såg inte inbjudande ut. Blött i skog och mark. Hade dock ett uppdrag i helgen och det var att mäta campus roslagen xco bana så valet denna dag föll ändå på att köra lite i skogen. Hade tänkt köra lite längre distans på väg men motivationen ville inte det och sätta sig i boden en 4e gång denna vecka ville jag inte heller så det blev rull i skogen i ca knappa 2 tim istället.

Var väl ändå ok cykling och banorna var cykelbara trotts vätan. Jag körde först 3 varv på campus banan. Banan var bra rensad från kvistar och sly men det var mycket löv på marken på vissa partier så man såg ej rötter, mm ... så tempot var lågt. Rolig bana är det men den känns kort. Jag mätte den ändå till 2,6 km och snittfarten idag var på 13,2 km/h men jag körde långsamt.

Körde sedan 2 varv på kvisthamra banan och den mätte jag till 2,5 km!!!?!!!...  Kvisthamra banan känns längre men kollar man på kartan så ser man att dessa båda banor är rätt snarlika i längden. Det gick ungefär i lika långsamma hastighet på kvisthamra banan och där hade jag snitt hastigheten på 13.0 km/h.

Totalt var jag iallafall ute i skogen och cyklade i 1:50 tim och frös på slutet och dagens cykling kändes inte som bland de roligaste passen denna höst.