söndag 23 november 2014

ETT AVSLUT ÄR ALLTID EN NY BÖRJAN

Riktigt trist förmiddags väder. Någon plusgrad och regn. Jag var uppe tidigt som vanligt vid 5:30 tiden och vid 8:30 tiden cykla jag till Kvisthamra backen. Där jag och Stefan städade slalombacken från banmarkeringar och  stolpar. Det hela tog bara ca dryga 1:30 timme då vi var 2 st som hjälptes åt. Så nu är barmarks tiden över i backen och backen redo för en ny säsong - den alpina säsongen!!!...om nu snön kommer :.) ...men så länge det inte är snö går det ju förstås bra att köra på banan.

Sedan en cykeltur hem för lunch och en powernap till lunchkaffet med aftonbladet i knäet.

 När Irmis stack ut på en löprunda tittade solen fram så då passa jag och barnen på att gå ut och leka lite på gården. Jag hann oxå med att tvätta hojarna sedan gårdagens cross ler rejs. Riktigt geggiga var cyklarna.
På sena eftm satte jag mig på trainern och körde ett tufft combipass. Kändes riktigt bra. Nöjd :.)

Blev klart idag oxå att jag inte är med i Scott Mio teamet nästa säsong då de har bytt cykelmärke till säsong 2015 och kommer köra Superior bikes.
 Jag var med i Mio teamet i 2 år och jag fick uppleva  en hel del nytt och utvecklande med teamet, som att få en fin inblick i tysk mtb, kul samarbete och utbyta olika erfarenheter, fina teamkläder och få äran att tävla i Tyskland i Bautzen. Det gav mycket inspiration och motivation. Så jag vill passa på att tacka team chefen Thomas Schröder för all support dessa 2 år och tacka alla i teamet för denna gång :.))

All tid har ett slut och ett avslut är alltid en ny början :.))

Börjar med en vilodag imorgon :.))