torsdag 27 november 2014

BRA MED KOM IHÅG LISTA




Så har man kört ett trainer pass igen. Det blir en hel del trainerpass på vintern. För mig så passar trainer bra då det är effektivt, minimalt tidskrävande och relativt enkelt.
Men att bara köra trainer och stirra in i väggen vet jag inte om jag skulle palla!!.... pass efter pass men med tacx kopplat till dator så blir träningen inspirerande och med tävlings moment.

Jag kör några backar med olika intervall program. När man väl kört några gånger så får man tider att köra emot. Då jag känner mig i bra slag kör jag mot mina bästa tider och de gånger jag är i lite dåligt slag så kör jag mot lite sämre tider men försöker hela tiden matcha eller slå dem så det hela tiden är lite tävling moment. Det gör att man pressar sig bättre tycker jag.

Sen har jag en rejs backe och det är alpe d huez stigningen som är lite av en testbacke och är så jobbig så att det blir näst intill som en riktig tävling. Ska man köra rejs i den backen så måste man ladda som till en riktig tävling med vilodag före och verkligen gå in för en bra tid annars orkar man inte då backen är lång och tuff.

Ett tips om man vill köra lite liknande är att skriva ned sina pass. Tex hur lång uppvärmning man har, vilka watt man ligger på, hur lång tid passet tar och vilken backe man kör, mm. Det är lätt att glömma när man är trött och då har man pappret på väggen så man kan snegla då och då vad det var man nu skulle köra :.))
Mitt kom ihåg lista på mina tacx pass :.)