onsdag 5 november 2014

COMBIPASS UPPFÖR GALIBIER


Efter lämnat Iza på skolan på morgonen och sedan storhandlat på flygis möttes vi av en ordentlig regnskur på vägen hem. Bestämde mig då för trainer idag med. Orkar inte bli smutsig idag med.
Efter kommit hem och plockat upp alla varor, tagit hand om nedkissad soffa tillsammans med Thea och satt igång tvättmaskin och torktumlare så var det raka vägen ut i boden medans Thea underhöll Simon ett tag.
Körde uppför Col du Galibier. 4*4 min + 5*1 min + 20/40sek i 15 min. Hann precis med alla intervaller innan jag korsa mål-linjen uppe på toppen. Gick ok. Lite seg i början men sedan hade jag skapligt tryck. Väldigt slut de sista 20/40 sekundarna...men det är ju meningen med passet. En bra genomkörare blev det. Nu ska det dammsugas och vaskas golv innan Simon och jag ska hämta Iza från skolan och förberedas för middag...osv... Inga vilodagar direkt mina onsdagar. Men skönt att ha hunnit med träningen innan kvällen.