lördag 29 november 2014

EXTRA ALLT


Lite fruset i marken idag till en början när Robban arrangerade ett litet extra insatt CX TT i intervallform vid nya-Färsna. Vi var 9 st som körde 4*10 min med ca 2-4 min vila emellan. Jag, Irmis, kiddsen och farmor Thea var på plats. Det bjöds nämligen på grillad korv, kaffe, choklad och skumtomtar efteråt och det ville man inte missa. När vi kom dit på morgonen så sken solen minuter oxå och det var härligt även fast det var kyligt och sedan molnigt resten av dagen.

Efter några mastervarv på den korta banan så rejsa vi. Första heatet gick totalt utan flyt. Kämpa hårt med fick ingen fart alls. Kedjan rappa på tyngre växlar i backen och jag frös om händerna så jag knappt kände styret. Stefan vann och jag var tvåa. Andra heatet hade jag spänt vajern till bakväxeln lite snabbt och fått på tjockare handskar. Bättre start och bättre tryck i benen men växlarna rappa fortfarande i backen så jag kunde inte ta ikapp Stefan som vann igen och jag tvåa ....igen.

Men värmen tillbaka i händerna kunde jag justera växlarna lite mer noggrant till heat 3 och nu funka växlarna igen och jag hade bra tryck och fick ett bättre flyt. Fick en ganska stor lucka till sista varvet och det behövdes då sadelstolpen plötsligt gick rakt av. Fick stå sista varvet men klara första platsen med några meter tillgodo till Stefan.

Till sista heatet hade jag fått låna Jonkas mtb-värsting-hoj och Jonkas skor. Ställde in sadeln lite för snabbt, blev lite för lågt men det var en fin hoj och kurvorna tog man betydligt bättre med detta vrålåk så jag vann heatet ganska så lätt. Gick vid målgång direkt in i vindskyddet för att byta tillbaka skorna och de andra ser inte att jag har gått i mål så de får ett extra bonusvarv och mer träning än mig :./  ;.)) ...det var ju inte bra ;.)))

Efteråt så cykla kiddsen lite på banan och Robban och Lena bjöd på smaskig grillad korv med tillbehör... Mycket gott och trevlig! :.)) Bra intensiv träning idag och även lite träning på att inte ge upp eller bryta ihop då det strular en hel del. Imorrn blir det distans med fika :.)