onsdag 19 november 2014

NORRORT LIGHTBULB NORRTÄLJE

Shit vad slut jag körde mig denna kväll på Kvisthamra bikepark banan. Det brukar kännas skönt efter rejs men efter detta racet mådde jag illa, ont i magen. Känner att halsen fick en omgång oxå. Jag satte av efter Ville mr night Olsson och Jesper Andersson var med oss och ett tag uppe i täten på varv 1. Sen var det fight mellan Ville och mig om spot 1. Det var jämt. Ville drog väl flest varv men även jag var uppe och drog något varv. Ibland fick vi lucka på varandra innan den den andre var ifatt. När jag trodde det var ett varv kvar satte jag in en ful-stöt. En lättare inbromsning med näst intill stopp innan en bro satte Ville ur spel några sekunder och jag fick en lucka som jag höll till mål/varvning. Då ropar de sista varvet och jag känner att det håller jag inte för och mycket riktigt går Ville ifatt och om. Jag håller jämna steg med Ville på sista varvet men Ville är några sekunder före mig imål. Det var han väl värd efter min ful-stöt varvet innan.
Jag körde ändå mycket bra tyckte jag men hade inte de där sista uppför. Men bra tyck på flacken räddade min fart idag.

Annars tyckte jag att vi fick till ett enkelt men bra arrangemang med brasa, marschaller och fika efter rejset. Banan höll oxå mycket bra och var i bra skick! Kul att det tändes i slalombacken oxå så det blev lite ljus i långa stigningen och vid varvningen.

Stort tack till John Larsson för lånet av lampan och tidtagningen :.) Tack oxå för kaffet Chip och Freddie!!! Resultat finns på Norrort Lightbulb.
Mina varvtider: 9:46, 9:39, 9:41, 9:32, 10:02, 10:00 min.