söndag 16 november 2014

ERKENRUNT DISTANS

Grå, grå, grå, gråå...dag igen. Var riktigt deppig på morgonqvisten. Hade som vanligt molande ont i ryggen och var stel som en 80 åring på morgonen som jag haft de senaste åren. Men molandet kändes värre denna morgon och motivationen var sådär för att bege sig ut på cykeln.
Men ut kom jag när tjejerna kom upp vid 8:00 tiden. Då hade Simon och jag varit uppe sedan 6-tiden.
Tänkte köra Sättrabyrundan. 
Men kom på att det ju nästa lördag som det är mitt cyclocross rejs på Norgegärdet så jag cyklade först dit och snurra runt lite och bestämde mig efter någon halvtimme hur banan ska gå. Den mäter 1,4 km och innefattar det mesta som en crossbana ska ha. Försökte göra banan lite mer O-gt bana än jag brukar. Såklart finns det en hel del kurvor men jag har försökt göra banan rakare och snabbare än jag brukar göra banor. 
Tycker jag fick till en rätt skojig bana, bara man skulle korta ned rakorna lite ;.))

Norgecrossen banan-start & mål vid dirtbanan på stora grusplanen.
Efter snurrat runt på Norgegärdet så körde jag mot Lohärad. Strax efter Lohärad kom jag ifatt Robban och Peter V som var ute på distans och jag haka på dem runt Erkensjön. Blev ett bra distans pass med trevligt sällskap. Passet gick fort då vi prata så mycket :.)

Betydligt gladare och nöjdare med dagen när jag kom hem. 
Skulle varit skönt med en sovstund efter lunch men då var det lek med kiddsen istället så Irmis kunde få komma ut på en liten löprunda.
Det var den helgen det!!!