onsdag 21 augusti 2013

BRA SÄMSTA SOVNING

Så var man på plats i Pietermaritzburg efter 25 timmars resande. Resan började vid 2 tiden på tisdag med bil till arlanda,sedan flyg till munich. Sedan större flygplan till Johannesburg. Sedan mindre flygplan till Durban för att sedan få åka lite bil igen med en fartglad chafför :.)) de sista 8 milen till Cove Abbot som är ett litet lägenhetshotell med stora grindar runt. Stor lägenhet med kök och bra utrymme, så all mat lagas och äts där. Segaste flyget var så klart nattflygningen till Johannesburg. Den tog dryga 10 timmar. men kändes ändå ok då jag lyckades sova bort ca 5 timmar. Vaknade och skruvade på mig en hel del då man inte sitter så fantastiskt bra på ekonomi klassen när man ska sova. Men det var en bra sämsta sovning.

Samuel och jag var vid lägenheten vid 15 tiden idag och det var nästan direkt ned till affären och handla mat för några dagar. Billig att handla och mycket bra sortiment, lika som i Sverige. Dock livsfarligt att ta sig till och från affären då det är vänstertrafik och man får titta en extra gång då man ska över vägen. Det får man tänka på imorgon när vi rullar till banan. Det var tydligen ca 8 km till banan och från lägenheten tar det ca 20 min dit men 40 min hem. Låååång nedförsbacke dit och sen såklart uppför hem. Så bara det blir 1 timme på cykeln sen vill man köra åtminstone 3 varv. Så jag måste hålla igen imorrn då det blir några timmar på cykeln. Det har tydligen varit många som skadat sig på banan oxå och inte ens Tommy kör alla A-linjer. Så jag tänker ta det lugnt och titta lite hur de andra kör imorgon.
Det senaste vi hört är att de tagit bort den svåraste delen av banan. Vi får se imorrn.
Vi hinde inte köra banan idag då de stängde den vid 16:00 men Cyklarna är nu monterade och klara för morgondagens träning.
Nu ska vi sova efter vi ljugit lite med övriga Svenskar här ;.)) Imorrn blir det lite bilder härifrån.