lördag 24 augusti 2013

TOMMY WORLDCHAMPION

Det blev tidig morgon när jag lämnade lägenheten för att rulla de 7 km ned till start området. Min uppgift var att serva Atle och Tommy.
Tommy hade bra slagläge men startfältet med fransmannen I mitten såg skrämande bra ut. Starten gick och alla 50 cyklister for in I skogen. Efter halva varvet kom Tommy först och hade lucka till fransmannnen. Den luckan bara ökade från varv till varv och I mål vinner Tommy guldet med ca 1:30 min före fransmannen jeanpaul och Dansken Mads 3a.
Så grymt imponerad av Tommys säkra och snabba framfart. Nu har jag en idol till att se upp till som får bära den fina världsmästartröjan. Super grattis Tommy.
Även Atle körde mycket bra under Tommys guld lopp. Den forne orienterings världsmästaren Atle starta långt bak men avancera mycket I starten men han slog runt framlänges I lilla hoppet och var på 15e plats efter halva varvet. Sedan tog han placering efter placering och kom in på en superfin 5e plats I det starka startfältet. En mycket kul förmiddag för Sverige här nere.

Samuel och jag har ätit lunch och strax ska vi rulla ned igen och köra banan ett sista varv innan våra race imorgon. Jag startar kl 8:30 imorgon och Samuel kl 14:00.