fredag 16 augusti 2013

UPPLANDSCUP XC SIGTUNA



Lite sent om sider då vi kom hem sent igår kväll och mycket att göra på jobbet idag kommer en liten race rapport från gårdagens upplandscup xc från Sigtuna. Stefan Larsson, jag och John Larsson var de från ckn som var på plats
Jesper Andersson från smack hade fixat till en riktig tuff xc bana som det tog ca 10-11 min per varv. Det nya, tuffaste och pricken över i;et på banan var den lilla slalombacken som nu var inlaggd I bansträckningen. Riktigt coolt parti. Annars var det en hel del sten och trix. En riktigt bra och utslagsgivande bana.
Vid halv 7 tiden starta vi och körde 5 varv. Jesper tog starten följd av Johan Carlström och mig. Jesper höll bra tempo första varvet sen mattades tempot ganska mycket. Efter slalombacken på andra varvet gick jag upp I täten och fick en ganska stor lucka. Körde 2 stabila och ganska snabba varv (varvtider 10:55, 10:35, 10:32, 11:15, 10:42 min). På näst sista varvet tappa jag kedjan och den loopa sig på 2 ställen så det blev av och trixa lite.
Under tiden hade Johan gått om Jesper och fått upp farten. När jag var igång igen så ledde jag med bara 30 sek och jag körde allt jag hade sista varvet och lyckades vinna med just 30 sek. Så det bidde jämt på slutet. Men jag är väldigt nöjd med farten, flytet och loppet. Skönt med att ha en bra tävlingskänsla ned till masterVM.
Mer resultat på smacks hemsida. Bilder kommer ut senare på ck uni:s blogg.  Strava på racet längs ned i inläget.
Idag vilar jag och bara pendlingscyklar till och från jobbet och lite bål. Imorgon är planen att köra ett alpe d huez race och se lite vad formen står.