lördag 17 augusti 2013

KANONBRA SÄMSTALOPP PÅ ALPEN

Alpe d huez trainer test. Siktade högt och körde mot mitt rekord 36:15min.
Känslan var precis som förra året. Kändes inte riktigt bra men jag var motiverad så jag satsa. Vägde in på 76,2 kg. Så trainer inställd på 76 kg.
Starten gick och det var segt. Jag var med I täten I ca 12 min sen var jag tvungen att sänka målet och ta dagens tempo upp. Jag var tvungen att växla ned en växel och då tappar man fort. Känslan var inte så bra men jag tänkte att jag ska göra ett kanonbra sämstalopp så jag kriga med allt jag hade för dagen och körde in på tiden 40:34 min.
Jag slog iallafall förra årets tid precis innan vm med 9 sekunder, då körde jag på 40:43 min. Det lustiga är att jag backa och kolla även 2011 års tid just denna period och den var häpnandsväckande 40:43 min. Så 9 sekunder bättre är jag;-) . Men 2011 var det min rekordtid 40:43 min. År 2012 var rekordtiden 38:22 min. Och detta år så satte jag ju nytt rekord på 36:15 min den 2a juli. Samuel är snabbast med tiden 34:26 min.