söndag 18 augusti 2013

EN VECKA TILL START

Om en vecka vet man hur det gått på master VM för då har man gått I mål för några timmar sedan I skrivande stund. Men det är om en vecka.
Idag var det helt ok sommarväder, +21 grader och mest soligt med lite moln, dock rätt blåsigt.
På tränings schemat stod backe och teknik 60 min. Så det fick det bli.

 Jag körde min senaste race bana. Samma bana som vi racet på här hemma den senaste gången. Körde mot mina tidigare tider och fick till ett ok race med en bra känsla. Alltid lite svårt att kräma ur precis allt när man är ensam men jag gjorde åtminstonde 1 kanon varv av de 7 som jag körde.
Tiderna blev: 8:05, 7:55, 7:19, 7:19, 7:17, 7:14, 7:01. Det var 2 st sega varv innan det släppte lite och sedan körde jag lite fortare varv på varv och satte bästa tiden på sista varvet. Det var bra. Rekordtiden på ett varv är 6:57 och satt med tävlingscykeln. Nu körde jag på träningscykeln.
Såååå...inte tipptopp men helt ok pass.
Men tipptopp ska man förhoppningsvis vara nästa helg. Har blivit ganska hård träning de senaste veckorna men nu blir det en vecka med mycket vila och bara något hårt pass och köra in sig på vm banan från mitten av veckan.
Imorgon vila och på sena eftm dyker lappgubben Samuel upp för mellanlandning. Jag kör ett sista trainerpass på tisdag fm innan Samuel och jag flyger ned till Sydafrika.