söndag 11 augusti 2013

CKN LÅNGLOPPS KM

Medans det mullrade från åskan innåt landet så var det fortfarande fint väder vid kusten när ck norrtäljes långlopps KM avgjordes. En ganska så snabb och flack bana som mätte 44.5 km. Ett nåstan lika stort startfält även denna andra KM dag. Men nu var det bara lokala cyklister.
Stefan Larsson, Johan Norin och jag själv fick ganska snabbt en lucka till de övriga och vi 3 Låg ihop I ca 30 min. Sedan fick jag något sorts storvansinne och släppte iväg Stefan och Johan. Jag låg ca 20 sek efter och såg till att jag inte tappa kontakten helt. Inte så smart om man ville vinna men det ökade spänningen betydligt och Stefan och Johan körde på för att jag inte skulle komma ikapp. Men när vi närmade oss de sista 4 km så var jag ikapp.
Jag började nästan genast attackera och Stefan släppte. Men Johan bet sig fast. Johan är spurtstark så min enda tjans var att köra massor av ryck på alla möjliga platser men Johan gick inte att skaka av. In på sista kilometern motattackera Johan och fick några meter men jag kriga mig ifatt.
När det bara var några hundra meter kvar gjorde jag min sista attack då krafterna började tryta rejält. Men johan var på mitt hjul. Och som så många gånger förr när det var spurtdax så kan jag bara inte ta ut mig över gränsen som behövs I en spurtduell utan jag kroknar och Johan tar en klar spurtseger och blir ny KM LL mästare.
Jag blir 2a och Stefan 3a. John Larsson körde mycket starkt och blev fin 4a.
Kul race ändå, då det blev lite katt och råtta lek på en ganska trist bana enligt mig. Men andra tycker säkert den är skoj:-)
Snitthastigheten blev enligt min MIO Cyclo505: 30,2 km/h, min snittpuls 148, maxpulsen(högsta iår)178. Cad 89, stigning 518 meter. Min tid 1tim28min28sek. Johan var 2sek före mig.
Vila imorgon då jag börja jobba igen. Sen ska det toppas inför VM hoppas jag:-D
Resultat KM XCM (långlopp)
1a Johan Norin CKN 1.28 20 KM Guld
2a Gunnar Töjren CKN 1.28.25 KM silver
3a Stefan Larsson CKN 1.29.55 KM brons
4a John Larsson CKN 1.35.17
5a Robert Jonsson CKN 1.37.30
6a Freddie Larsson CKN 1.39.30
7a Tommie Taivasalo CKN 1.39.50
8a Lars Staf CKN 1.40.10
9a Matthias Chippen Blomqvist 1.48.00

CKN KM Marathon mästerskap.
Johan Norin CKN KM Marathon mästare 2013.