tisdag 13 augusti 2013

DAGENS GULD UTEBLEV

12 dagar kvar till min 3e master VM start. Igår vilade jag men började oxå jobba efter en månads semster. Lite skönt att komma in I rutinerna igen. Rutiner är ju lite viktigt för den som tränar och tävlar en hel del.
Idag så körde jag trainer 4*4 min intervaller nu på kvällen förutom cykelpendlingen till och från jobbet och lite bålträning.
Inför kvällens pass var jag bra seg men det brukar vara ett gott tecken så jag satte ribban högt och körde mot rekordtiden. Det gick bra första intervallen men redan på andra intervallen kände jag att benen inte var tillräckligt pigga. Blev en kamp att inte tappa för mycket tid på de två sista intervallerna. Fick en total 6e tid upp och var ca 25 sekunder ifrån dagens guld. Lite besviken. Men det är helgens dubbelrace som sitter I benen antar jag.
Imorgon är det tänkt att jag ska köra slalombacken 10 gånger. Jag får nog räkna med lite sega ben även då. Men jag kör på morgonen så jag får 1,5 dag vila innan torsdagens smack race på torsdagkvällen.