torsdag 8 augusti 2013

LEKA VÄRLDSCUPÅKARE

När man är själv kan man köra I Sverigekläderna här I Sverige och leka världscupåkare. Lite höjer det motivationen och självförtroendet och måste ju prova kittet innan Sydafrika.
Idag körde jag repris på lördagens race här hemma. Start nedanför backen och sedan 7 varv. Körde på träningscykeln tillskillnad från I lördags då jag körde på tävlingshojen. Dock ingen uppvärmning denna dag så därför ett lite långsamt första varv annars tycker jag att jag körde på riktigt ok även fast jag var ca 1:45 min långsammare totalt denna gång.
Varvtiderna: 8:01, 7:26, 7:25, 7:13, 7:16, 7:14, 6:58 min. Sista varvet gick 1 sek långsammare än snabbaste varvet förra gången så det går att köra fort på aluminum med.
Totala stigningen 338 meter, snittpuls 149, maxpuls 174, cadens 76, avg 16,1km/h, trp 13,7 km, maxhastighet 33,4 km/h, maxhöjd 38 meter.. Några data från MIO Cyclo 505. Strava link längs ned:

GT leker världscupåkare. Foto: Iza G.